skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

واگذاری تعمیر ماکروفر به تعمیرگاه های مجاز برای بهره‌گیری از قطعات اصل و غیر کپی لازم است؛ اگر در غرب تهران زندگی می کنید، تعمیر ماکروفر در ولنجک نزدیک ترین گزینه به شماست هرچند خدماتی که اشاره می شود برای سایر ساکنین تهران نیز در دسترس است.

دلایلی همچون روشن نشدن، جرقه زدن و گرم نکردن غذا نیاز به خدمات تعمیر ماکروفر را ایجاد می کنند؛ هر کدام از این ایرادات می تواند پای خرابی قطعاتی دیگر همچون مگنترون، ترانس، ورق میکا، سیستم کوپلینگ، برد الکترونیکی و… را به میان آورد.

تعمیر میکروسوئیچ درب ماکروفر

اگر ماکروفر شما روشن می شود ولی فرمان نمی گیرد، احتمال خرابی میکروسوئیچ درب مطرح خواهد بود. این قطعه برای جلوگیری از باز کردن درب ماکروفر و در معرض تشعشع قرار گرفتن است.

میکروسوئیچ درب ماکروفر پس از چفت کردن در، فرمان فعال شدن را به برد ارسال می کند و برد نیز دستور روشن شدن مگنترون را خواهد داد. بنابراین خرابی میکروسوئیچ این چرخه را مختل خواهد کرد و در نتیجه دستگاه روشن نخواهد شد.

در صورتی که عیب یابی ما را به خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر برساند این قطعه در مرکز تعمیر ماکروفر در ولنجک تعویض خواهد شد.

علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟

علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟

یکی از رایج ترین ایرادات در دستگاه های ماکروفر، روشن نشدن دستگاه است. در این زمینه دو حالت وجود دارد یا اینکه صفحه نمایش و چراغ دستگاه روشن می شود یا اینکه دستگاه به نحوی خاموش است، انگار اصلاً برقی در آن جریان ندارد.

در حالت اول برای روشن نشدن دستگاه ماکروفر، صفحه نمایش و چراغ دستگاه روشن می شود اما سینی نمی چرخد یا اصلاً برنامه اجرا نمی شود؛ برای این مورد احتمالاً پای خطاهای متعددی به میان می آید که نیازمند عیب یابی و بررسی دقیق در نمایندگی تعمیر ماکروفر خواهد بود.

حالت دوم احتمالاً مربوط به کابل دستگاه است. مشکل اتصالات داخلی دستگاه نیازمند بررسی دقیق است. گاهی ممکن است یکی از قطعات برد یا بخش های مرتبط با منبع تغذیه سوخته باشد که پس از بررسی های لازم در نمایندگی تعمیر ماکورفر در ولنجک قطعه معیوب با قطعه سالم جایگزین خواهد شد.

عیب یابی ترانس و مگنترون ماکروفر

خرابی ترانس و مگنترون دو ایراد مهمی است که در مرکز تعمیر ماکروفر در ولنجک مورد بررسی و رفع اشکال قرار می گیرد. نقش این دو قطعه در ماکروفر بسیار حیاتی است؛ مگنترون اشعه مورد نیاز برای پختن و گرم کردن غذا را تولید می کند و ترانس نیز ولتاژ لازم را برای روشن کردن مگنترون.

خرابی ترانس می تواند با سر و صدا و جرقه زدن نیز همراه باشد. در هر صورت به هیچ عنوان خودتان به سراغ تعمیر ترانس نروید زیرا این قطعه حتی در صورت به برق نبودن دستگاه نیز جریان قوی ای از برق درون خود دارد و بسیار خطرناک است.

اگر هر کدام از این دو قطعه خراب شود باید به مرکز خدمات پس از فروش و نمایندگی تعمیر ماکروفر در ولنجک مراجعه کنید برای عیب یابی نیاز خواهید داشت.

تعویض ورق میکا در مرکز تعمیر ماکروفر ولنجک

تعویض ورق میکا ماکروفر

برای جلوگیری از تخریب و سوراخ‌شدن دیواره‌های مایکروفر، از کاور میکا استفاده می‌شود. کاور میکا ماکروفر از کانی‌هایی مانند آذرین، رسوبی، و سنگ دگرگونی تشکیل شده و دارای خاصیت دی‌الکتریک است.

این کاور همچون یک فیلتر در برابر اشعه عمل کرده و اثرات مخرب آن را به حداقل می‌رساند. اشعه‌های ارسال شده از مگنترون، در صورت برخورد مکرر با دیواره‌های مایکروفر، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیر به آن وارد کنند.

ورق میکا، هرچند که به تنهایی از نفوذ اشعه به دیواره‌های دستگاه جلوگیری می‌کند، اما نیاز است که به‌صورت دوره‌ای تعویض شود. این اقدام به دلیل احتمال از دست دادن خواص آن ضروری است.

گیر کردن و نچرخیدن سینی ماکروفر

نچرخیدن سینی ماکروفر معمولاً به دو علت رخ می دهد. یک دلیل مربوط به خرابی موتور گردان ماکروفر و دلیل دیگر مرتبط با اشکال در کوپلینگ ماکروفر است.

گر کوپلینگ یا کوپلار ماکروفر خراب شود، متخصص نمایندگی تعمیر ماکروفر  این قطعه را برای شما تعویض خواهد کرد. در صورت خرابی موتور نیز این قطعه در نمایندگی تعمیر ماکروفر در ولنجک تعویض خواهد شد.

تعمیر یا تعویض برد مایکروفر

تعمیر یا تعویض برد مایکروفر

در یک دستگاه الکترونیکی، برد وظیفه ای بسیار مهم بر عهده دارد. برد الکترونیکی از مجموعه قطعات مختلفی همچون ترانزیستور، خازن، دیود و رله تشکیل شده است. این قطعات با کنترل ولتاژ، برنامه های ماکروفر را کنترل کرده و دستور خاموش و روشن شدن هر کدام از اجزای دستگاه را می دهند.

خرابی قطعات برد ماکروفر و سوختن قطعات آن می تواند با بلند شدن دود از دستگاه همراه باشد. معمولاً در صورت خرابی برد دستگاه به کلی روشن نمی شود یا فرمانی نمی دهد. در تعمیرگاه مجاز و نمایندگی تعمیر ماکروفر در ولنجک، تعمیر قطعات برد الکترونیکی بر حسب قطعات آسیب دیده صورت می گیرد.

تعمیر ماکروفر در ولنجک با گارانتی 90 روزه

در این مطلب به تعمیر ماکروفر در ولنجک پرداختیم؛ علاوه بر مواردی که گفته شد باید نکاتی را در بهره‌برداری از ماکروفر  رعایت کرد تا دستگاه با عیب و اشکال مواجه نشود.  از جمله مهمترین نکاتی که در بهره‌برداری از ماکروفر  باید رعایت کنید عدم قرار دادن ظرف فلزی در ماکروفر است.

بستن آرام درب ماکروفر و همچنین قرار ندادن ظروف سنگین بر روی سینی ماکروفر از دیگر نکات قابل رعایت در بهره‌برداری از ماکروفر  و تمامی ماکروفرهای دیگر است.

شما می توانید برای تعمیر ماکروفر خود و بهره مندی از خدمات و قطعات معتبر درخواست تعمیر ماکروفر خود را در یدک تعمیر ثبت کنید. یدک تعمیر با بیش از سه دهه سابقه در زمینه تعمیر لوازم خانگی و وسایل الکتریکی در خدمت شما خواهد بود و قطعه تعویض یا تعمیر شده تا 90 روز گارانتی خواهد بود.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان