skip to Main Content
Rate this post

غذاهاساز فلر از جمله تجهیزاتی برای خرد کردن، مخلوط کردن، آسیاب کردن، پوره کردن و به‌طور کلی آماده‌سازی مواد غذایی برای طبخ هستند؛ شما ممکن است به دلایلی به تعمیر غذاساز فلر نیاز پیدا کنید.

اگرچه مکانیسم عملکرد غذاسازها ساده است و سایز کوچکی دارند اما قطعات آن بسیار حساس بوده و نیاز است تا در هنگام استفاده با احتیاط با آن رفتار شود. عمده خدمات تعمیرات غذاسازها از جمله تعمیرات غذاساز فلر شامل رفع خرابی موتور، روشن نشدن، صدا دادن و جرقه زدن دستگاه می شود.

تعمیر غذاساز فلر به دلیل روشن نشدن

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که غذاسازها از جمله غذاساز فلر با آن مواجه می شود، روشن نشدن غذاساز است. در این رابطه باید پیش از هرچیز وضعیت پریز برق را با یک فازمتر چک کنید و اگر سالم بود شاید اشکال از کابل یا سیم رابط دستگاه باشد.

دلیل دیگر روشن نشدن غذاساز فلر میتواند وجود مشکل در میکروسوئیچ غذاساز باشد. علاوه بر آن خرابی زغال دستگاه باشد که و قطعات قرار گرفته بین زغال و کلکتور دستگاه نیز ممکن است سبب خرابی دستگاه شده باشند.

بیشتر بدانید: چرا غذاساز کار نمی کند؟

تعمیر غذاساز فلر به دلیل روشن نشدن

خرابی سیم برق غذا ساز فلر

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شاید سیم برق دستگاه شما دچار خرابی شده باشد. کابل برق اکثر لوازم آشپزخانه بسیار ضعیف‌‌تر از چیزی هستند که به نظر می‌رسند و با عادات به ظاهر کوچک و ناچیز مانند در هم پیچیده نگه داشتن آن‌ها به‌طور مداوم یا فشار دادن شدید به دیوار در زوایای عجیب و غریب آسیب می بینند.

اگر سیم برق به‌طورکلی قطع شود، غذاساز فلر روشن نخواهد شد و به خدمات تعمیر غذاساز فلر نیاز خواهید داشت. توجه کنید اگر سیم اتصالی دارد یا تا حدی آسیب دیده است باید حتماً تعویض شود زیرا ممکن است با یک اتصال کوتاه موتور یا برد را بسوزاند.

سوختن موتور غذاساز فلر

سوختن موتور غذاساز یکی از بدترین سناریوها در تعمیر غذاساز فلر است. در این حالت دستگاه شما دیگر کار نخواهد کرد و  احتمالاً باید یک دستگاه جدید خریداری کنید زیرا معمولاً تعمیر موتور به صرفه نیست.

شناسایی سوختن موتور بسیار آسان است؛ اگر دستگاه تان حین کار ناگهان متوقف شد و کمی بعد نیز بوی سوزش و مقداری دود منتشر شد، احتمال دارد که موتور دستگاهتان سوخته است. گاهی اوقات نیز موتور نیم سوز می شود که این مورد پس از بررسی فنی مشخص میشود.

سوختن موتور غذاساز فلر

خاموش شدن ناگهانی و جرقه زدن غذاساز فلر

دیگر موردی که در تعمیر غذاساز فلر جا دارد به آن اشاره کنیم، خاموش شدن و جرقه زدن دستگاه است. در مورد خاموش شدن احتمال دارد که دستگاه داغ کرده باشد، در این حالت دستگاه برای جلوگیری از بروز آسیب، به طور اتوماتیک خاموش میشود. در صورت رخ دادن این مشکل حدود یک ربع به دستگاه استراحت دهید.

در مورد اینکه علت جرقه زدن غذاساز چیست باید بگوییم که دلیل این موضوع به زغال های دستگاه باز می گردد. ممکن است زغال کوتاه شده یا فشار فنر آن کم شده باشد.

علاوه بر این احتمال لق شدگی بلبرینگ، باریک شدن شفت آرمیچر یا فنر پشت زغال و همچنین کنده شدن تیغه کلکتور یا خرابی بالشتگ وجود دارد که تمامی این موارد باید توسط یک تعمیرکار مجرب بررسی شود.

علت نچرخیدن تیغه غذاساز فلر چیست؟

گاهی موتور دستگاه روشن است اما تیغه نمیچرخد؛ بسته به مدل غذاساز، این مشکل علت های متفاوت دارد. اگر دستگاه از مدل تسمه دار باشد میتواند بخاطر خرابی یا در رفنگی تسمه باشد. اگر دستگاه بدون تسمه باشد، می تواند به علت خرابی یا سائیدگی چرخ دنده های غذاساز باشد.

در هر دو حالت برای تعمیر غذاساز فلر که با نچرخیدن تیغه مواحه است باید از تعمیرکاران متبحر کمک بگیرید.

علت نچرخیدن تیغه غذاساز فلر چیست؟

رفع سر و صدا دادن غذاساز فلر

آخرین موردی که در زمیه تعمیر غذاساز فلر باید به آن اشاره کنیم بلند شدن صدای بلند از دستگاه است. به طور کلی غذاسازها دارای سر و صدای زیادی هستند ولی اگر این صدا، بلند و غیرعادی باشد دستگاه باید بررسی شود.

مشکل سر و صدای غیرعادی دستگاه عموماً به قطعات مکانیکی آن ارتباط پیدا می کند. ممکن است که بلبرینگ ها و بوش خراب شده باشد.

بیشتر بدانید: تعمیر غذاساز بیم

نکته پایانی

در این مطلب به عیب یابی و تعمیر غذاساز فلر پرداختیم؛ همانطور که مشخص شد غذاساز به دلایلی همچون خرابی موتور، سر و صدا، عدم حرکت تیغه و روشن نشدن به تعمیرات نیاز پیدا خواهد کرد و در صورت خراب شدن آن ناگزیر به کمک گرفتن از مراکز معتبر تعمیراتی هستید.

شما می توانید برای رفع خرابی غذاساز خود از شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی و تعمیر غذاساز در انواع برند های موجود در بازار است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان